VNSG Magazine December 2015 - page 10

INTERVIEW
Rob van der Marck
• TEKST
Ton Verheijen
• FOTOGRAFIE
Jonas Briels
Wist u dat Aldi sinds kort de concurrentie aangaat met Spotify?
De Duitse supermarktketen verkoopt voortaan Aldi Life, een
muziekstreamingdienst waarmee klanten voor 8 euro per maand
ongelimiteerdmuziek kunnen luisteren. Daarvoor is de samenwerking
aangegaan met Napster. U leest het goed, Aldi en Napster in een
gezamenlijk project. Naast koffie en chocola voortaan ook streaming.
Kan het nog gekker?
Voor Mark Raben, Chief Technology Architect van SAP, zijn het
boeiende ontwikkelingen. Raben: “Bedrijven moeten hun basis op
orde hebben en daarnaast het disruptieve karakter van deze tijd niet uit
het oog verliezen. Ze moeten zichzelf opnieuw uitvinden om relevant
te blijven in de toekomst door fysiek en digitaal slim aan elkaar te
knopen. Inderdaad, omnichannel.”
Wie denkt dat fysieke winkels hun beste tijd hebben gehad, zit ernaast.
Fysieke winkels hebben nog altijd grote voordelen ten opzichte van
webshops, stelt Raben. Je kunt een persoonlijk gesprek voeren, een
product zien, voelen, vastpakken en uitproberen. Maar technologie
kan extra beleving toevoegen, want dat wil de klant. In de Store of
the Future in New Babylon in Den Haag experimenteren zo’n zestig
organisaties met dit gegeven. SAP is een van de partners. hybris Labs,
een volle dochter van SAP, presenteert in de Store of the Future het
project Funky Retail om winkeliers te tonen wat er allemaal mogelijk
is. We nemen u even mee.
Interactieve vloerprojectie
Het is woensdagmiddag. We zijn in de Store of the Future.
Storemanager Anita Snijders van initiatiefnemer Q&A Research &
Consultancy heeft haar witte laboratoriumjas aangetrokken en start
Veel organisaties zijn prima in staat om bestaande bedrijfsprocessen te effectueren, maar missen
een visie op ‘relevant blijven in de toekomst’. Ze worden geacht een omnichannel strategie te
ontwikkelen en fysiek en digitaal slimaan elkaar te koppelen. Maar hoe? Nou…wellicht door eens
te kijken hoe ‘de buren’ het doen. VNSG Magazine liet zich inspireren in de Store of the Future.
10
Magazine dec/15
Winkels zoeken
extra beleving
Experimenteren in Store of the Future
1,2,3,4,5,6,7,8,9 11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,...32
Powered by FlippingBook